lördag 21 september 2013

Julpåse

Här kommer ett alster för Time for Magnolia Challenge där jag har förmånen att få vara gästdesigner för utmaning # 28! :) Känner mig väldigt hedrad och har brottats med prestationsångest inför denna - jag ville ju göra ett extra fint kort(påse) förståss!! :) Jag är ganska nöjd med resultatet, men det har tagit lååång tid och jag har flyttat dekorationer fram och tillbaka, lagt till och tagit bort igen!
 
I´m so proud of being TMCs guestdesigner for challenge #28! I had so much fun when I created my card (wich turned into a paper bag btw!) for this challenge, even though I sometimes felt anxious - I wanted to make something really nice of course! :)
Anyway - here´s my creation. I´ve used 3 different pp (Pion Design, KI Memories (old one!) and Best Creation Inc). (Colours are a bit more vibrant in reality, I had to take the Pictures despite lack of natural light.)
Tilda is painted with Distress Inks and  -markers. Lots of Stickles, dies from TH and Magnolia. Text on the tag says "Merry Christmas" in swedish. Some lace, papertape, snowflake-stickers, a charm... Oh, and I hope you could see those tiny buttons in the center of the flowers!? I think I made it; Pink Christmas with buttons - I hope you think so to! :)
 
Temat är "Pink Christmas card with buttons" och jag har plockat fram några julpapper från KI Memories (gammalt!), Best Creation och Pion Design.
Tyvärr ser färgerna inte riktigt ut som i verkligheten, det har börjat bli mörkt ute här uppe i norr, särskilt en dag som denna när det regnar och är mulet. 
 
 
Söta Tilda är målad med Distress reinkers och -markers. En hel massa stickles såklart, här är massor av glitter, skimmer och bling!  Dies från TH och Magnolia. Lite spets, också i form av pappersspets, snöflingestickers och -charm, band och snöre från restlådan. Och ni ser väl de små knapparna i mitten av blommorna! Jag tror jag fixade det - hoppas ni också tycker det! :)
 
 
Närbild på motivet. Dymotapen i härligt ceriserosa kommer från Smash.
 

Blommor och blad, det är nog min favvodekoration! :)
 
Med denna julpåse vill jag delta i följande utmaningar:
I would like to enter my christmasbag into following challenges:
 
Simply Magnolia - Got it in the bag
Magnolia-Licious - Bling it up!
You, me and Magnolia - #18 3 different papers
Lovely hÄnglar or sweet Magnolias - #78 Your favourite embellishment
 
Tack för titten! :)
Thanks for looking! :)
 

3 kommentarer:

  1. Superfin påse, gillar vekligen stämpeln med kyrkan, den är så fin att sätta någon annan stämpel till så som du har gjort. Gillar också alla fina blommor och dekorationer!
    Ha en fin helg!
    Kram Charlotte

    SvaraRadera
  2. lovely, thanks for joining in at YMAM

    SvaraRadera
  3. Wow what a gorgeous creation! Thank you for joining us at LHOSM, good luck and I hope you will join us in the next challenge.

    Hugs
    Gina x

    SvaraRadera