torsdag 8 januari 2015

Dagbok/Anteckningsbok

Som sagt har jag fått förtroendet att ingå  i Paradise of Stamps dt-gäng! :)
Årets första tema är "Happy new year". Det kändes inte rätt att göra ett nyårskort i början av januari, så vad skulle jag hitta på?
Jag har aldrig skrivit dagbok i hela mitt liv, men i och med mina nyårslöften tänkte jag ändå skriva ner lite tankar och idéer, dagens 3 positiva, klippa ut och klistra in bilder, pepp och kloka ord från tidningar och nätet. Så, vad passade bättre än att pimpa ett anteckningsblock för ändamålet!?
Lite färgglatt och så ha jag testat (för mig,) lite nya tekniker - så kul!

New year ... How exciting it will be! :)
A clean sheet with dreams, hopes, unexpected events and planned adventures.
I haven´t given any New Year's resolutions in years, but this year I have written down some promises to myself that in various ways will remind me to do more of what makes me happy! :) Big or small! One of those promises to myself is to
be more creative. And so - what could suit me better than being asked as a new dt for Paradise of Stamps? Thanks for your confidence Laurigami!
The first challenge of this year is "Happy new year" so I made myself a new cover to a journalbook where I attempt to write down positive things and paste inspiring photos and articles.

 
Massor av olika stämplar, bl.a, Tim Holtz, Stampendous, Prima.
Allt målat med distressrefiller och -markers.
Den som spar, hon har och det gäller den gula dymoremsan som är en gammal sak från när jag var liten. Önskar den skulle räcka för evigt! :) Och - som jag lovat mig själv - så har jag använt en del gamla dekorationer, såsom en gammal stickers från Lagerhaus t.ex. och restbitar ur pappershögen.
Det gäller ju att inte sätta på för bulkiga dekos, den ska ju vara lätt att bläddra och skriva i så jag har försökt göra den så platt som möjligt.

 
Det är svårt att få färgerna helt sanningsenliga denna årstid. Idag är det mulet, vilket gör att ljuset saknas och blixten gör det aningens för ljust. Jag har sprayat alla klockor med lite glimmermist och penselskaftens metalldel är målade med silverfärg... fast det syns inte alls! :)
 
Deltar också i:
Nordsalten hobbyklubb - # 108 kalender
Kreativ Scrapping - # 1 Anything goes
Card and Scrap - # 88 Bruk stempel

Tack för titten! :)
Thanks for looking! :)

7 kommentarer:

  1. Så flott boka ble! Fargerik og herlig, så man blir glad av å se på den.
    Takk for at du scrapper med NSHK.
    :) Karen Elise

    SvaraRadera
  2. wawwww så super flot ♥

    10000 tak for at du deltager på Card and scraps udfordring.

    knuzzzz ♥

    SvaraRadera
  3. Så herlig og fargerik dagbokforside! Likte veldig godt fargene du har brukt :)

    Tusen takk for at du deltar hos oss i Kreativ Scrapping!

    DT Linda

    SvaraRadera
  4. Herlig og fargerik dagbok! :-)
    Takk for at du deltar på utfordringen hos Nordsalten Hobbyklubb.
    DT Solfrid

    SvaraRadera
  5. Fantastisk bruk av farger og "layering stamping". Takk for at du deltar hos NSHK.
    Klem

    SvaraRadera
  6. Så flott dagbokforside du har laget.
    Likte godt sammensetningen din og fargene du har brukt!
    Takk for at du deltar hos Card and scrap!

    Siri - DT

    SvaraRadera
  7. Flott og fargerik dagbok! Takk for at du scrapper med Nordsalten Hobbyklubb! Anne Lill - DT NSHK

    SvaraRadera