måndag 5 januari 2015

Välkommen 2015!

Nytt år... Så spännande det ska bli! :)
Ett oskrivet blad med drömmar, förhoppningar, oväntade händelser och planerade äventyr.
Jag har inte gett några nyårslöften på flera år, men i år har jag skrivit ned några löften till mig själv som på olika sätt ska påminna mig att göra mer av det som gör mig glad! :) Stort som smått!
 
Ett av dessa löften är att ta mig mera tid för att vara kreativ.
Jag har pysslat med allt möjligt under årens lopp, korg- och porslinsmålning, gipsgjutning, cernitlerafigurer, sytt kläder och dockor, stickat (men faktiskt aldrig virkat!), gjutit ljus, målat i akvarell, olja och akryl, scrappat, broderat, gjort kort och allt möjligt annat.
Numera låter jag alldeles för mycket tid gå till att sitta vid datorn, tv:n och telefonen i stället för att ta mig tid och göra det jag verkligen älskar - att pyssla, måla, scrappa, prova nya tekniker, vara kreativ!
Men, ...nytt år, nya möjligheter! I år ska jag ta mig tid att vara kreativ. En stund varje dag - om än "bara" en kvart. Kan vara att bara sortera bland mina prylar. Eller städa en låda.

Som grädde på moset har jag blivit tillfrågad att vara dt för Paradise of Stamps!
Så kul, tack för förtroendet Laurigami!! :) Mitt första bidrag som dt kommer om några dagar.
 
Jag började det nya året med att städa i mitt pysselrum (jag har ett stort rum i källaren med plats för bl.a. symaskin och två skrivbord så att barnen också kan pyssla här) och inser vilken otrolig mängd med prylar jag har! Det är ju inte klokt, men hela tiden kommer det ju nya, fina saker som jag vill ha.
Det är ett annat löfte jag har gett mig själv för detta år - att använda det jag har hemma. Många gånger vill jag spara mina nya grejor... men hur tänker jag då liksom? Många av mina scrappapper är över 10 år gamla. Jag älskade t.ex. Basic Grey och köpte hela serier. Papperen var så fina så det kändes omöjligt att klippa i dem och förstöra. Nä, det skulle sparas till det perfekta tillfället. Idag kan jag säga att jag inte tycker de är så särskilt snygga längre, jag vill inte ens använda dem längre!
Sedan kan man också fråga sig om man verkligen behöver/behövde allt som man köpt...
 
 Pennor är  en dussinvara här i huset, och till barnens alla möjliga pennor har jag gjort en förvaring av ett gammalt vinställ fyndat på loppis och omklädda Pringlesburkar. Här kom en del av Basic Grey-papperen till användning. Inga krusiduller eller så, bara släta papperet får räcka så länge.
Funktionellt och bra mycket snyggare än alla olika pennskrin och burkar pennorna "bodde" i tidigare!
 
 
Tack för titten, och god fortsättning på det nya året! :)
Thanks for looking! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar