söndag 20 december 2015

Årets julkortsskörd

Nu är de sista julkorten skickade och till nästa år ska jag se till att göra dem i god tid! :)
I år har alla julkort sett olika ut, då jag velat testa nya dies, olika tekniker o.s.v, samtidigt har jag velat använda upp lite restpapper, gamla tags och dekorationer. Nästa år kommer det troligen bli samma scenario - det finns ju många fler tekniker och dies att prova! Då jag varit lite stressad med att skicka, glömde jag fota en del. Här kommer ett snabbt, enkelt kort på de sista 4 som jag fotade i sista sekund.
Granarna i månlandskap är en teknik jag använt mig av tidigare år. Enkelt, men effektfullt tycker jag.
På det röda kortet har rester ur papperslådan använts, lite band och delar av en ljusmanchett.
På det grå kortet har jag använt en gammal tag med hÄngelmotiv, stjärnan är en gammal tag från Biltema.
Det blå kortet är gjort med min nya die från Marianne Design och däri passade mina nya shakerboxar hyfsat bra, man får vika lite runt om kanten bara. Motivet är från Vivi Gade design. Gran- och poinsettadies från Magnolia. Hjorten av trä, köpt ifjol, kommer från Rusta tror jag.
 
Tack för titten! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar