söndag 18 juni 2017

Minialbum igen

Här kommer så minialbum nr 1, alltså det jag egentligen började med, men sedan hann jag göra nr 3 färdigt först (nr 2 är på g, då det skall ges bort vid ett alldeles speciellt tillfälle)
 
Till detta album har jag kollat otaliga filmer på YouTube och fått inspiration och kunskap från både här och där. För instruktioner på svenska kan jag rekommendera duktiga Maries filmer.
Basen är kuvert i strl C5, alltså ca 23*16 cm. Med facit i hand skulle jag gjort pärmen aningens mindre och en sida kom på sniskan då jag skulle sätta fast den på "gångjärnet", men mitt första försök och det är ruskigt kul! :)
Framsidan har jag dekorerat med massor av blommor och en lite ängel köpt från Panduro som jag är väldigt förtjust i! Pappersblocket jag använt är en serie från Tilda också köpt på Panduro, några restbitar från andra märken har också fått plats.
 

Jag har använt en embossingfolder från Sizzix och strösslat Frantage embossingpulver i vitt och guld.
 
Enel baksida. Jag gillar papperet som sitter på ryggen, blankt med embossat krokodilmönster. Jag skulle vilja ha fler ark, men vet inte vilket märke eller vart jag har köpt.
 
Nedan följer en bildkavalkad på insidorna som jag hittat idéer till från både här och där, en del har jag utvecklat själv också. Lite mer dekorationer på sidorna kommer efter att fotona monterats.











 
Jag deltar i:
Kort o Mania - #178 Bruk av forskjellige ting
 
Tack för titten! :)
Thanks for looking! :)

9 kommentarer:

  1. Очень красивая работа!!! Спасибо за участие в задании Винтажного кафе))

    SvaraRadera
  2. Fantastiak!! Så mange flotte detaljar :) Takk for du deltok hos Kort O Mania! DT-Gina.

    SvaraRadera
  3. Great interprétation! Big work! Thanks for playing with us at w&P xx

    SvaraRadera
  4. Beautiful !! Thanks for playing Words&Paintery !! <3

    SvaraRadera
  5. Fantastiskt fint! Vilket arbete du lagt ned! Tack för att du deltar hos Words & Paintery den här månaden!

    SvaraRadera
  6. Very beautiful album!
    Thank you for joining Words&Paintery challenge.

    SvaraRadera
  7. Fabulous.. Thanks for playing with us at Words & Paintery!!

    SvaraRadera
  8. I always admire people who take the time to make mini-albums! So much work and patience! Great album. Thanks for your participation to the Words&Paintery challenge.

    SvaraRadera
  9. Both of these albums are stunning! Gorgeous color palettes and I love the interactive bits. Hugs, Autumn

    SvaraRadera