fredag 16 juni 2017

Minialbum

Jag har fastnat för att göra minialbum :) Här kommer mitt första, eller egentligen mitt 3:e, men de andra två är inte riktigt klara ännu, men snart så! Månadens tema hos Paradise of Stamps är "Summer" och jag tänkte att ett litet sommaralbum, med plats för biljetter, inträden, presentkort, foton och ännu mera plats i påsarnas öppning kunde bli en bra sommarpresent - kanske till värdinnan på midsommar!?
Idéen till själva albumet har jag fått från superduktiga Marie, här kan du se en videotutorial och göra ditt eget påsalbum. Jättekul att knåpa med - prova du med!!
 
Blandade dekorationer från olika kit, blommor från IAR, dies från Sizzix och Magnolia. Några dekorationer i papperslera har jag också gjort, formar från MS.
Stickles är ju obligatoriskt, några paljetter och halvpärlor får också bidra till glittret. Den stora pappersfjärilen har jag klippt ut från ett gammalt brevpapper jag köpt på 80-talet. Någon brevskrivare har jag aldrig varit riktigt, men redan som liten tyckte jag om att köpa och önska mig vackra papper! :)

Närbild på söta Tilda som är målad med distresser.

På ryggen sitter en riktigt gammal spets, zigzagbandet är också gammalt, inköpt någon gång i slutet av 70-talet. Min mamma är en riktig sparare och jag har fått alla gamla knappar, band och spets - vilken skatt!

Påsarna hade jag liggandes hemma, ett pappersblock från BoBunny fick bli mina sommarglada papper. Blocket är i 6" och därför har jag fått skarva då påsarna är 8,5" höga utan handtag.  

Jag deltar i följande utmaningar:
All About Magnolia - #24 Anything goes
I Am Roses - June IAR challenge
Inky Chicks - #84 Use 3 pattern paper
kaBoks - #14 Vi feirer sommaren
Marvelous Magnolia - #122 Anything goes
Simply Magnolia - Garden Blooms
 
 
Tack för titten! :)
Thanks for looking! :)

3 kommentarer:

  1. What a sweet album!! I love how you used the flowers, and the happy colors!!! Thanks for joining us at I Am Roses!!

    SvaraRadera
  2. Kjempelekkert album,sommerlig og flott:)
    Takk for at du scrapper med oss hos kaBoks, DT Bente:)

    SvaraRadera
  3. For et lekkert album. Og nydelig fargelegging :-)
    Tusen takk for at du scrapper med oss i kaBoks :-)

    SvaraRadera